Styret i Norsk Musikkbransjeråd fotografert under fjorårets arrangement. Fra venstre Erik Østby (EM Nordic), Bjarte Jørgensen (Procom Music), Erik Sæther (Yamaha Music), Torstein Vik (Polysonic Norge) og Magne Iversen (Gitarhuset Alnabru). Steinar Eikum (EM Nordic) var ikke tilstede da bildet ble tatt. Foto: Stian Sønsteng

ØNSKER FLERE PÅ MUSIKKBRANSJEDAGEN

– Vi håper musikkbransjen tenker at det er verdt å bruke én dag i året på å bygge bransjen, for å sørge for at vi også er her om fem eller ti år.

Publisert

Det sier Erik Østby, som er styreleder i Norsk Musikkbransjeråd.

Lørdag 21. september arrangeres Musikkbransjedagen på Popsenteret i Oslo, og Østby håper oppslutningen blir større enn de rundt 25 personene som deltok på arrangementet i fjor. Den gangen sendte Østby den klare beskjeden innledningsvis til dem som valgte å ikke delta.

Klikk her for mer informasjon og påmelding.

– Jeg håper dette blir budskapet fra denne dagen; at vi må arbeide for at det skal finnes en musikkbransje i Norge, sa Østby i fjor.

Norsk musikkbransjeråd gikk fra januar 2017 inn som en av undergruppene i Stiftelsen Elektronikkbransjen, som også er utgiver av fagbladet Elektronikkbransjen. Administrerende direktør Jan Røsholm sier man har valgt å gjøre musikkbransjehelgen unna på én lørdag, for at flere skal ha anledning til å delta.

Gratis ut året

– Norsk Musikkbransjeråd har vært et positivt tilskudd til bransjeforeningen, men vi mangler fortsatt medlemmer fra denne gruppen. Vi har derfor valgt å tilby gratis medlemskap ut året for nye medlemmer i denne undergruppen, sier Røsholm.

Vi har derfor valgt å tilby gratis medlemskap ut året for nye medlemmer i denne undergruppen

Når det gjelder programmet for årets musikkbransjedag, er dette delt opp i ettermiddagsprogram og middag, med mulighet til å delta på én eller begge.

– På programmet står blant annet Petter Omdal, som leder det digitale markedsføringsbyrået «Top of Mind». Han vil fortelle om hva som kreves for å bli mer synlig på nett og sosiale medier. Alle som driver butikk opptatt av «mersalg og oppsalg», og her vil Santander Bank fortelle om kundefinansiering og verktøyene de har for å øke salg i butikk. I tillegg blir det forbrukerjuss og andre nyheter fra Stiftelsen Elektronikkbransjen, og Musikkbransjerådet har dessuten sitt års- og medlemsmøte, sier Røsholm.

Powered by Labrador CMS