Velg hvilken kategori du vil lese om:
Foto og video // Handel // Hvitevarer // Lyd og bilde // Mobile produkter // Musikkbransjen // Småelektrisk // Spill og data // Verksted
GLADE FOR Å KUNNE SAMLES IGJEN
Etter to års opphold grunnet pandemi, kunne Power igjen arrangere sin opplæringsmesse PowerUp for lyd/bilde, data/gaming og tele/foto.
Under PowerUp-messen har hver produktkategori sitt eget opplegg. Messen samler de fleste av Powers leverandører, og hensikten er å gi kjedens selgere god produktopplæring.
Nordisk samling
– Dette er første samling på tre år, hvor vi samler alle de nordiske selgerne, sier salgssjef for lyd og bilde, Thomas Marthinsen.
Fagbladet Elektronikkbransjen møter ham og produktsjef Alf Leifseth på Oslo X Meetingpoint utenfor Oslo.
– Her samler vi 800 selgere fra hele Norden innen kategoriene lyd/bilde, data/gaming og tele/foto, sier Leifseth.
Samlingen er delt i to identiske puljer, slik at flest mulig selgere får mulighet til å delta. Hver pulje bruker tre dager på opplæringsmessen.
Dette er første samling på tre år, hvor vi samler alle de nordiske selgerne
– Den første dagen er det undervisning i grupperom med utvalgte leverandører, mens det er messe de to neste. Etter tre dager kommer en ny pulje med 400 selgere som går igjennom samme opplegg, sier Marthinsen.
Godt å være tilbake
Under pandemien tok Power i bruk alternative løsninger for opplæring av ansatte, blant annet egenproduserte TV-sendinger.
– Det er noe helt spesielt med å møtes fysisk, viktigheten av å møtes er stor. Alle leverandørene som deltar er også glade for å endelig være på messe igjen, og ha direkte kontakt med de som selger produktene deres, sier Marthinsen.